Friday, August 28, 2009

Salah Nombor Maa...

Have you encountered similar experience like below before ?



1st Situation




You : "Hello? Kak Pah?"


Receiver : "Dia tak ada. Siapa ni?"


You : "Ini ********. Kak Pah pergi mana?"


Receiver : "Dia balik kampung."


You : "Balik kampung?" (Dalam hati : Kenapa dia balik kampung pulak? Dah janji semalam nak datang rumah dia. Tak cakap pun nak balik kampung?)


Receiver : "Kenapa nak cakap dengan Kak Pah?"


You : "Dah janji dengan dia nak datang semalam. Tak apalah. Terima kasih."




Bila tengah blur blur lepas call tu, baru teringat nak check betul ke nombor yang I call ni. Sekali check..., hallamak.... itu nombor Kak Pah yang lain la.... macam mana boleh silap ni...





2nd Situation




You : "Hello, Sam ke ni?"


Receiver : "Ye. Siapa ni?"


You : "********* dari ***** la ni. Eh, semalam team you janji nak hantar PC untuk tempat I, tengok tak ada pun. Bila nak datang? Kena cepat sikit. Urgent la. Nanti bos I bising."


Receiver : "PC? Eh, I tak sure pulak pasal ni. Tak apa. Nanti I tolong checkkan. Nak deliver
ke mana tu ye?"


You : (Dalam hati : Eh mamat ni semalam beriya I bagi semua details. Takkan dah lupa kot?) "Semalam kan I dah bagi semua."

Receiver : "Ye ke? I tak tahu pun. You kat JB ke? Kat area mana?"

You : (Dalam hati : JB? Apahal pulak JB ni. I kat KL. Salah nombor ke? Sudahhhh...) Sambil tu check balik nombor telefon. Alaaahhhh.. macamana boleh salah Sam ni.......! "Eh, ni Samsul JB eh?"

Receiver : "Haah. Ni siapa ni tadi?"

You : "Alamak Sam. Sorry la... salah orang la. Aku nak cakap dengan Sam lain tadi, terdial number kau pulak. Ni **** la. Sorry sangat-sangat." Malu I... malu...!!!!

Receiver : "Ye ke? Aku pun dah confuse tadi. Aku ingat memang staff aku ada salah hantar PC ke..hahahahaha...... Macamana kau boleh salah nombor ni?"

You : "Aku nak cepat, aku terus je call number yang tulis Sam. Rupanya ada 2 Sam dalam HP aku. Eh, aku nak cepat ni. Sorry ye. Bye."




Hahahaha.. inilah akibatnya kalau ada 2-3 nama yang sama dalam HP. Bila tengah kelam-kabut, boleh terdial nombor orang yang salah.



Moral of the story : Jangan letak nama sama dalam HP untuk orang lain-lain.

3 comments:

  1. Salam Izwa.... wooo dah ada blog. Awat tak habaq? hehehe

    ReplyDelete
  2. buatpa nak habaq kat orang.. tak menarik pung.. welkam..

    ReplyDelete
  3. har..har... saya dah byk kali buat dah keje nih... lepas tu, 2-3 kali terbuat, baru le letak label kat HP.. cthnye: nama kau dlm hpku "Izwa SMS"... he..he..

    zid

    ReplyDelete